[fusion_builder_container hundred_percent=”no” hundred_percent_height=”no” hundred_percent_height_scroll=”no” hundred_percent_height_center_content=”yes” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” status=”published” publish_date=”” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” margin_top=”” margin_bottom=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”false” min_height=”” hover_type=”none” link=”” first=”true”][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]

Kerneopgavens funktion

[/fusion_text][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]

Åh nej, ikke flere visioner og missioner – det fører alligevel sjældent til noget.

Sådan lyder det ofte, når der inviteres til et seminar i ledergruppen eller blandt medarbejderne.

Ja, ofte kender medarbejderne og lederne slet ikke missionen og visionen. Så hvordan forbinder man de begreber med den daglige drift og den enkeltes arbejdsopgaver, så det ikke blot bliver noget, man arbejder med på et seminar hvert tredje år og derefter glemmer?

[/fusion_text][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

Kerneopgaven er dit værktøj

Kerneopgavens funktion er at omsætte vision og mission til dagligdag ved at prioritere arbejdsopgaverne hos den enkelte medarbejder. Vision og mission fungerer som rammen, mens kerneopgaven er oversættelsen af rammen til de daglige arbejdsopgaver.

[/fusion_text][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]

Kunsten er at få formuleringerne så konkrete, at man kan bruge dem i hverdagen til at prioritere, hvad vi skal arbejde med, og hvad vi ikke skal arbejde med.

Ofte lyder det fra medarbejderne; Vi har travlt! Men med hvad kan man spørge lidt kritisk?

Nogen gange har medarbejderne travlt med opgaver, som ikke vedrører kerneopgaven. Det er præcis de opgaver, der skal tages gennem kerneopgavens ”prioriteringskværn”.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”1_2″ spacing=”” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_image_id=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” hover_type=”none” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” border_radius=”” box_shadow=”no” dimension_box_shadow=”” box_shadow_blur=”0″ box_shadow_spread=”0″ box_shadow_color=”” box_shadow_style=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”true” first=”false”][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

Kerneopgaven kan grundlæggende deles op i fire dele:

[/fusion_text][fusion_checklist icon=”fa-circle far” iconcolor=”#ffffff” circlecolor=”#005578″ size=”14″ hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility”][fusion_li_item icon=””]

Ambition

Hvad vil vi være kendt for om x-antal år? Spørgsmålet handler om at få drøftet, hvilke oplevelser vi vil give kunderne i forbindelse med vores arbejde.

[/fusion_li_item][fusion_li_item icon=””]

Værdiskabelse

Hvad vil kunderne miste, hvis vi ikke var her? Spørgsmålet handler om at få drøftet den værdiskabelse vores produkt/service har hos kunderne. Hvis ikke arbejdsopgaverne eller servicen giver kunden merværdi, så mister virksomheden sin eksistensberettigelse.

[/fusion_li_item][fusion_li_item icon=””]

Målgruppe

Hvem er målgruppen for vores produkter/service? Alt for ofte er målgruppen ikke afklaret. Det betyder, at det bliver sværere at indfri kundens forventninger. Så vælg én målgruppe og gå efter at få netop dem til at mærke, hvad I vil.

[/fusion_li_item][fusion_li_item icon=””]

Tilgangen

Det dækker over vores tilgang til målgruppe, og hvordan vi arbejder med den. Et kendt eksempel er: ”Bevæger vi mennesker, eller kører vi tog?”. Der er forskel på kundeoplevelsen, og det vi gerne vil tilføre vores produkt/service.

[/fusion_li_item][/fusion_checklist][fusion_separator style_type=”single solid” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”#005578″ top_margin=”10″ bottom_margin=”25″ border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_button link=”https://org-kons.dk/organisationsudvikling/” text_transform=”” title=”” target=”_self” link_attributes=”” alignment=”” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”lightgray” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”3d” bevel_color=”” border_width=”” border_radius=”” border_color=”” border_hover_color=”” size=”” stretch=”default” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]Brug for hjælp til organisationsudvikling?[/fusion_button][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]